۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

من یه دردم

« به نام انسانیت که زیباترین رسمه»

من یه دردم

من يه ايراني افغاني ترک آمريکاييم

يه روسم عربم چينييم آفريقاييم

من يه يهودي زرتشتي مسيحي بهاييم

هندو مسلمونمو بي مذهبمو بوداييم

يه ايراني ام که صفا و سادگي رسممه

يه افغاني ام که تاريخم پر ستمه

من يه کردم که رفيقم کوه و تفنگه

يه فلسطينم که چهل پنجاه سال تو جنگه

يه آفريقايي سياه مثل عمق جنگل

اوني که رفتار ميشه باهاش مثل انگل

يه آلماني ام که از نازي ها سيلي خورده

يه حزب که واسه جنايتش آبرومو برده

يه آمريکايي که دس تو دس عراقيا

گريه کرديم تو اين جنگ و مرگ و غوغا

يه اشک قشنگ از چشم يه تبتي

که ميسوزه تو حسرت آزادي مملکتي

يه ايراني ام که پرچمم و گم کردم

وسط اين همه اسم و رسم سردر گمم

به هر شکل و لباس و زبون تو هر مملکتي ام

به نام عشق و آزادي و انسان حثييتم

به اينکه همه مثل هميم و فقط اين يه اصل

به نام انسانيت که زيباترين رسم

من يه درد مشترکم فرياد کن منو

ديوار و بشکن و بيرون بزن از اين تنو

رها شو رها شو تو وسعت دنيا رها شو

با هر رنگ پوستي و زبوني هم صدا شو

واسه روزي که تمومه زندونا ويرون شن

و چشم مادرا واسه بچه ها گريون نشن

و روح قشنگ هيچ زني لگدمال نشه

غيرت پر معني مردها پايمال نشه

و هيچ سري بالا دار نره واسه عقيدش

زني از ترس خونواده نسوزه تو آتش

روزي که زندگي هيچ کسي تفتيش نشه

ملاک اعتقاد و ايمان تسبيح و ريش نشه

روزي که آزادي تو خيابون همه برابر

زن و مرد کوچيک و بزرگ خواهر و برادر

روزي که همه جا توي صلح و آزاديه

قدم به قدم باغ و درخت و آباديه

لحظه اي که شايد انسان دوباره معني بشه

تموم اين شعارهاي قشنگ عيني بشه

لحظه اي که ميرسه شايد ولي من نيستم

من خيلي زود تر از اونچه فک کني ميميرم

ولي تو بمون و به ياد شاهين پرواز کن

پنجره هاي ذهنتو رو به دنيا باز کن

به جاي من بخون و بخند و نفس بکش

تو هر لحظه اگه شد اين سرود و آواز کن

بزار کوه پيش مرامت تعظيم کنه

آسمون بارون رو با اشک تو تنظيم کنه

بزار واسه يه بار شده آدم آدم شه

مث استعاره اي از شعراي سادم شه

من يه درد...

(شاهین نجفی)

۱۸ نظر:

Black Sabbath گفت...

درود ؛
شعر قشنگي بود. البته من يکم نژادپرست هستم.
پيروز باشي.

shohreh گفت...

سلام خیلی شعر خوبd بود
این شاهین نجفی کیه تاحالا اسمشمو نشنیده بودم
راستی ممنون که هنوز به یاد من هستی و سر می زنی

lord artan گفت...

سلام پستت عالی بود خودتم می دونی که عالی هستی

ناشناس گفت...

شاهکار بودوبلاگ خوبی داری مطالبت جالبه امیدوارم مثل بقیه وبلاگ نویسای متال جانزنی.موفق باشی.

امید گفت...

سلام بهزاد جان...دشمنت شرمنده داداش
این دفعه من شرمنده ام که دیر اومدم،همون روز اول اومدم پست جدیدت رو دیدم،ولی نمی دونم چرا نمیشد نظر بدم،اصلن قسمت نظرات بلاگت برام باز نمیشد،تا امروز گفتم شاید ایراد از مرورگره منه،و به جای فایرفاکس از ie اومدم که تونستم نظر بدم...
---
پست خیلی خوبی بود...انتظار دیدن هرچیزی رو داشتم جز شعر شاهین نجفی،من عاشق کارهای شاهین نجفی هستم،واقعن حیفه که کارهای شاهین رو قاطی هزاران چرت و پرتی که اسمش رو رپ میذارن گذاشت و به همه اشون گفت رپ
...باور کن وقتی آلبوم جدیدش illusion اومد خواستم به خاطرش یه پست توی وبلاگمون بدم ولی گفتم شاید بعضی ها خوششون نیاد و بیان و یه سری حرفهای تکراری رو بزنن...
شعر این کار هم خیلی قوی و زیباس...مثل همه شعرهای شاهین نجفی...
------
در ضمن،ما هم آپیم
تا بعد...

سیاوش گفت...

سلام
شعر جالبی بود ... حداقل این شاهین نجفی چیز شعر نمیخونه!!
اتفاقاً من همین چند وقت پیش تو ماشین یه یارو یه آهنگ ازش شنیدم که همش توش میگفت" چیز" !! خیلی جالب بود ... قبلن اسمشو نشنیده بوده

آرش گفت...

دوست خوبم درود
نوشتار خوبی بود. حتماً از شاهین نجفی اطلاعات بیشتری بدست خواهم آورد.

metal4ever با پست جدید "چیزی برایم ، مهم تر از خودم نیست! / یادداشتی بر ویدئوی : از آتش و خلأ " به روز شد.

SaintAnger گفت...

سلام دوست عزیز

با تفسیر Blackened آپم

اگه دوست داشتی سری هم به من بزن

موفق باشی

امید گفت...

سلام بهزاد جان...کجایی داداش؟!
نیستی
ما آپیم...

bg گفت...

سلام آپم بسرید خوشحال شویم

Naser گفت...

سلام دوست عزیز وب زیبایی داری و مطالبت هم جالب بود
با اجازه من لینکت کردم
موفق باشی.

Naser گفت...

سلام دوست عزیز وب زیبایی داری و مطالبت هم جالب بود
با اجازه من لینکت کردم
موفق باشی.

امید گفت...

سلام...متال برای همیشه با پست eyes of the beholder به روز شد...
منتظرتون هستیم...
www.metal4ever.blogfa.com

آرش گفت...

درود بر شما

"متال برای همیشه" با پست "متال، شوریده سری و مرگ خدایان" به روز شد. منتظر حضور گرمتان هستیم... بدرود

آرش گفت...

درود بر شما

"متال برای همیشه" با "قسمت دوم" پست : (متال ، شوریده سری و مرگ خدایان ) به روز است.... منتظریم... بدرود

آرش گفت...

نیستی داداش؟!

ما بروزیم..... سری بزن ...

آرش گفت...

بروزیم........... رسیدی طرف ما هم بیا.... بدرود

آرش گفت...

بروزیم